Merken
Ashleigh & Burwood
Gepassioneerd door geuren sinds 1993 zijn vader en zoon John en Andrew Nettleton begonnen met de productie aan de keukentafel van hun Engels boetiek-bedrijf met als belangrijkste familiewaarden: familie, geur, kwaliteit en creativiteit.
Ze hadden een naam nodig, om hun Engelse erfgoed te omarmen, en kwamen bij de namen Ashleigh (of Ashley) en Burwood van de nabijgelegen aristocratische landgoederen, Ashley Park en Burwood Park, beide lokaal bij hun ouderlijk huis en nog steeds bij het hoofdkantoor van het bedrijf vandaag; Heritage House in Surrey.
Boury Bottled
Het bekende 3-sterren Michelin-restaurant Boury uit Roeselare hoeven we jullie niet meer voorstellen. Vanuit hun restaurant werd dan ook deze Boury Bottled collectie gelanceerd.
Net als bij het uitwerken van een nieuw gerecht, ontwikkelden Tim en Ben Boury de spirits, likeuren, vermouths en bieren met een focus op één enkel hoofdingrediënt. Dit product vormt de basis van het recept en bepaalt in hoofdzaak de smaak, de geur, de garnituren. De hoofdingrediënten werden stuk voor stuk gekozen op basis van kwaliteit, kostbaarheid en duurzaamheid.
Deze visie is de essentie van Boury, zowel in de keuken als in het glas, en is ondertussen geëvolueerd tot haar signatuur: frisse zuren, afgewisseld met kruidige en fruitige tonen.
Claus Porto, Musgo Real
Musgo Real werd voor het eerst gelanceerd in de jaren dertig en is nog steeds een klassieker die al generaties lang in Portugese huizen wordt aangetroffen. Het merk behoudt zijn mannelijke esthetiek, met producten die worden aangeboden in vijf verschillende geuren, waaronder zepen, scheerschuim of zeep, aftershave, pre-shave olie en colognes.
Colibri
"Een ritueel waarop je kunt vertrouwen"
Dat is de geest van Colibri. Sinds hun oprichting zijn ze toegewijd aan het produceren van rookaccessoires en luxe herenproducten.
Dit zijn de momenten om van te genieten, wanneer je het rustiger aan doet en de voortdurende reis van het leven waardeert - of je nu een belangrijke gebeurtenis viert of ontspant na een drukke dag. En als het moment wegebt, blijft je Colibri-accessoire over, een blijk van gemaakte herinneringen, de belichaming van speciale momenten die je hebt meegemaakt - en de belofte dat er nog veel meer zullen volgen.
Dat is in het kort waar Colibri voor staat.
Edwin Jagger
Edwin Jagger is Europa's meest vooraanstaande fabrikant van luxe handgemaakte scheerapparatuur.
In 1988 begon Neil Jagger namelijk met het ontwerpen en vervaardigen van diverse hoogwaardige scheerproducten onder de naam van zijn grootvader: Edwin Jagger. De Edwin Jagger-producten worden met de hand gemaakt en gemonteerd in het Engelse Sheffield, een stad die bekend staat om zijn rijke industriële geschiedenis. De kwaliteit van scheermessen, scheerkwasten en zepen van Edwin Jagger zijn zo gekend wat zich vertaalt als wereldwijde marktleider.
Alle Edwin Jagger-scheersets worden afgewerkt met een grondige kwaliteitscontrole en veilig verpakt in een aantrekkelijke Edwin Jagger-verpakking.
Manopoulos
Al sedert 1968 was de dagelijkse gewoonte van George Manopoulos zich te ontspannen door met vrienden backgammon te spelen die de stress van het dagelijks leven wegnemen. Zijn zoon Costas Manopoulos besefte dat dit ook bij veel volwassenen plezier in hun leven kon brengen en begon met het fabriceren van gezelschapspellen. Op 21-jarige leeftijd, terwijl hij nog studeerde, begon hij met het maken van zijn eerste bronzen schaakspel wat later resulteerde in een eigen winkel. Vanwege de hoge kwaliteit begonnen meer en meer cadeauwinkels zich aan te bieden om ook deze spellen te verkopen. Vandaag levert men deze spellen wereldwijd, waaronder ook in onze shops en webshop.
Millefiori Milano
Millefiori® werd geboren in de late jaren 1990 met een experimentele en eigentijdse visie gericht op het voorstellen van trendy en onconventionele kamergeuren, ideaal voor het decoreren van interieurs. Geïnspireerd door de stad Milaan, een dynamisch en creatief design centrum, wordt Millefiori® een ervaringsmerk dat zich uitdrukt door middel van unieke geuren en moderne stijl. Met Millefiori® wordt de ervaring van kamergeuren omgezet in een verkenning van onconventionele dimensies.
Voor wie op zoek is naar een onderscheidende touch, Italiaanse flair en ongewone combinaties, vertegenwoordigt Millefiori® Zona de perfecte combinatie van buitengewone zintuiglijke ervaringen en boeiend design.
Mondial 1908
Mondial is in 1908 ontstaan in het Italiaanse Florence, uit een grote passie voor het scheren. Mondial begon met de productie van unieke ambachtelijke scheercrème ongeveer 15 jaar geleden met slechts 2 geuren: Mandorla (amandel) en Sandalo (Sandelwood). Het succes van deze hoogwaardige producten heeft Mondial doen besluiten een breder assortiment aan verzorgingsproducten op de markt aan te bieden.
Récife Paris
Het merk Récife is ontstaan in 1930 en staat gekend om hun lederen etui's voor schrijfwaren en etui's voor sigaren, sigaretten en cigarillo's en hun luxe schrijfinstrumenten. Bij Récife Paris heeft elk product een ziel en wordt het met de hand gemaakt. Bovendien gebruiken hun vakmensen uitsluitend edele materialen. Bijgevolg is elk product dat de werkplaatsen in Parijs verlaat uniek en anders dan alle voorgaande producten.
Er is hier dus geen sprake van massaproductie. Dezelfde zeer gespecialiseerde vakman is van het begin tot het einde van het proces verantwoordelijk voor hetzelfde product, tot wanneer het klaar is om van u te worden.
Saponificio Varesino
De Saponificio Varesino werd in 1945 opgericht in Brebbia (VA), vlakbij de oevers van het Lago Maggiore, door Dante Bardelli , een soldaat van het Alpenregiment die terugkeerde uit de oorlog, als middel om zijn gezin te onderhouden door de productie van ambachtelijke zeep. die hij, rijdend op zijn Lambretta, in de omgeving zal gaan verkopen en vervolgens zal uitbreiden naar het nationale grondgebied. Door de verbetering van de ambachtelijke methode in combinatie met nieuwe verwerkingstechnieken is Saponificio Varesino vandaag de dag nog steeds een producent van uitstekende was-, toilet-, vlokken- en industriële zepen. Met behoud van de eeuwenoude traditionele Marseille-zeepproductiemethode, nu het erfgoed van steeds zeldzamer wordende zeepfabrieken, onderscheidt het zich vandaag de dag door zijn vermogen om aan elke behoefte te voldoen met basiszepen van uitstekende kwaliteit, zelfs voor merken van externe klanten.
ST James of London
Het was het begin van een nieuw tijdperk in 1953, toen heel Groot-Brittannië zich had herrezen uit de ruïnes van de Tweede Wereldoorlog en een pas gekroonde jonge koningin symbool stond voor vrede en welvaart. Deze tijd maakte plaats voor veel vooruitgang, innovatie en een nieuwe manier van leven, een van euforie en vertrouwen. Het was in dit keerpuntjaar dat het merk St James of London van volledig natuurlijke huidverzorgingsproducten voor mannen in première ging, waarmee een hoger niveau van verzorgingsregime voor mannen aan het licht kwam.
En vandaag...
In de herfst van 2013 en na een rustperiode van 50 jaar, werd het merk St James of London overgenomen door Todd Fisher, een Amerikaanse ondernemer. Het was in die tijd dat het particuliere merk zichzelf herrees en in 2014 opnieuw lanceerde met nieuwe, moderne geuren met dezelfde volledig natuurlijke originele formules uit 1953. Zoals het was in het begin, worden onze producten nog steeds in kleine hoeveelheden gemaakt. partijen om perfecte kwaliteit & consistentie te verzekeren. Tegenwoordig siert St James of London de schappen van 's werelds beste kledingwinkels, speciaalzaken, salons en kapperszaken en wordt het beschouwd als een van de beste huidverzorgings- en geurproducten ter wereld.
WoodWick
Al sedert 2016 mogen wij ons als officieel verkooppunt van de WoodWick geurkaarsen noemen. In België waren wij dan ook één van de eerste verkooppunten die deze geurkaarsen in België mochten introduceren. Na vele jaren is deze kaars nog altijd een echte verkoopstopper. Denk maar aan de geurkaars Fireside die al sedert het begin in hun gamma zit. Deze geurkaarsen brengen dan ook sfeer, veel sfeer. Met deze WoodWick geurkaarsen breng je de gezelligheid in huis, daarnaast brengen ze door hun houten lont een unieke sfeer van een knisperende, brandende open haard.
Xikar
XIKAR® is een toonaangevend merk voor sigarenaccessoires en ontwerpt en verkoopt innovatieve producten zoals butaan-aanstekers, snij-instrumenten voor sigaren, reiskoffers, humidors, premium butaan-brandstof en bevochtigingssystemen.
Opgelet!
Deze website bevat producten met een minimumleeftijd vanaf 18 jaar.
Klik hier indien u nog geen 18 jaar bent.
Your browser is out-of-date!
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now